ESC!

Så då var den största sångtävlngen avgjord för i år och där stor Alexander Rybak från Norge som segrare.
Jag själv tycker inte att låten förtjänade att vinna men tyvärr sätter sig låten på hjärnan och man nynnar den hela tiden.
Synd var det för Malena Ernman som sjön La voix för oss svenskar, vi slutade på en mycket dålig plats.
Hennes framträdande var sådär, rösten var på gränsen till att spricka och ljusshowen på scen var ren katastrof.
Men jag gillar iaf låten och kommer fortsätta lyssna på den.
De andra bidragen som var värdiga att vinna ikväll var Turkiet, Sverige, Grekland, Azserbijan och Finland, enligt mig då!
Jag tror inte det är så lönt att sverige skickar fler bidrag till ESC då det alltid blir dåliga placeringar. Sist vi vann var 1999 i Jerusalem och jag tror nog att det var sista gången som Sverige stod som segrare.

Röstningen detta året var ingen hit, Efter 10 länder stod det klart att Norge skulle vinna, det knep hela 16 12poängare.
Nej ingen spänning eller dramatik detta året.
Jag tror att vi i Sverige får om vi nu ska skicka ett bidrag nästa år, tänka lite mer långsiktigt och kanske förstå att alla låtar funkar inte i ESC, inget illa mot Malena men det fanns bättre bidrag i Melodifestivalen i år.

Alexander Rybak - Fairytale

/ Anna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback