Film

När det kommer till genre i filmvärlden så är jag svag för komedier, men det är inte ofta jag hittar den där sjukt roliga komedin som man skrattar så man gråter till. Men det har varit tre filmer som har satt spår i mig och som jag än idag skrattar så jag gråter till.

1. Pineapple express
2. Supersugen
3. Rocketman

Två på platsen över genre i filmvärlden kommer thriller. Thrillern ska gärna vara så psyikiskt laddad så man knappt kan sitta stil och man börjar gnaga av sig händerna.

1. P2
2. Panic room
3. Stay

Och sist kommer skräcken. Jag älskar skräckfilmer, speciellt såna skräckfilmer då man bara vill stänga av för att man inte orkar mer. Nu för tiden så görs det bara få bra skräckfilmer tycker jag. Det mesta är rätt B. Men det finns de skräckfilmer jag aldrig mer kommer kolla på igen för att de har satt sådana spår i mitt stackars psyke :(
Kolla på dem om ni verkligen vill bli skrämda.

1. The hills have eyes 1
2. Dead Silence
3. Hostel 1 & 2

Och om jag sedan ska sammanfatta de absolut bästa filmerna enligt mig i en lista 1-5 så blir det.

1. Brokeback Mountain
2. The Notebook
3. The Boy in the striped pyjamas
4. Gökboet
5. Seven pounds

/ Anna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback